Polsat liderem w grupie komercyjnej 16-49 w 1. kwartale 2015, bardzo dobry wynik Grupy Polsat!

07 kwietnia 2015

Polsat liderem w grupie komercyjnej 16-49 w 1. kwartale 2015, bardzo dobry wynik Grupy Polsat!

Polsat zanotował najwyższy wynik oglądalności w grupie komercyjnej A16-49 w pierwszym kwartale 2015 roku, osiągając 13,4 %. Jako jedyna stacja spośród „Wielkiej Czwórki” poprawiła swoje udziały w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku – wzrost o 2%. Pozostałe stacje zanotowały spadki: TVN (12,7% SHR – spadek o 3%), TVP1 (8,9% SHR – spadek o 15%) oraz TVP2 (8,4% - spadek o 6%). Bardzo dobre wyniki w grupie komercyjnej A16-49 osiągnęła również cała Grupa Polsat, notując wynik na poziomie 24% SHR. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku, Grupa poprawiła wynik o 1,5% (dane: NAM).

Na wysoki wynik oglądalności Polsatu w pierwszym kwartale 2015 roku miały wpływ m.in.: pozycje rozrywkowe – „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „Celebrity Splash!”, „Tylko muzyka. Must be the music”; premierowe odcinki „Naszego nowego domu”, doskonała oferta filmowych hitów – „Kevin sam w Nowym Jorku”, „Sami Swoi”, „Pacyfikator”, „Bad Boys 2”, Apocalypto”, „2012”, „Pasja”, „Merida Waleczna” czy „Avatar”; oraz mecz Eliminacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016 (European Qualifiers) Irlandia - Polska. Wszystkie mecze eliminacyjne do Euro 216 są dostępne wyłącznie w sportowych kanałach Polsatu.

Świetny wynik zanotowała też w całym kwartale Grupa Polsat, której oglądalność w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku wzrosła w grupie komercyjnej A16-49 o blisko 1,5 punktu procentowego (wzrost o prawie 6,5%) – osiągając wynik na poziomie 24% SHR. Najwyższą oglądalność, obok Polsatu, i wzrost w grupie komercyjnej A16-49 miały: TV4 – wzrost o 33%, TV6 – wzrost o 41%, a także Polsat News 2 – wzrost o 33% (dane: NAM).

oferta