04 listopada 2021
Oglądalność OOH Live w dobie
Obserwując oglądalność poza domem w październiku, możemy zaobserwować, że największy przyrost oglądalności przypada na sobotę wieczór. Wysokie oglądalności OOH możemy zauważyć również w niedziele między godzinami 13:00 a 18:00. Niedziela jest również dniem, w której krzywa oglądalności OOH najbardziej odbiega od tradycyjnej krzywej oglądalności w domu. Zwiększona oglądalność w godzinach popołudniowych wynika z częstszych odwiedzin bliskich w tym czasie, a co za tym idzie wzmożonej konsumpcji telewizji poza domem. Spadek natomiast oglądalności OOH w późniejszych godzinach, sugeruje powrót do domów i odpoczynek przed nowym tygodniem pracy.
Również wysoka oglądalność poza domem w sobotnie wieczory może sugerować weekendowe wyjścia z domu i spędzanie czasu np. w barach, restauracjach lub u znajomych.
Viewing rates of OOH LIVE during daytime
An analysis of OOH viewing rates in October shows that the largest increase in viewing rates occurs on Saturday evenings. High OOH viewing rates are also noted on Sundays between 1:00 pm and 6:00 pm. Sunday is also the day when the curve representing OOH viewing rates deviates most from the traditional curve representing at-home viewing rates. Higher viewing rates in afternoon hours are a result of more frequent visits of family and friends and, consequently, increased consumption of TV out of home. A drop in OOH viewing rates in later hours suggests that people return to their homes and relax before their new week at work.
High OOH viewing rates on Saturday evenings may suggest going out and spending time in bars, restaurants or at friends’ homes.